Lenzen of een bril??

Omdat ik snel hoofdpijn had en moe was heb ik ruim 2 jaar geleden besloten om een bril te nemen.
Ik was daar super blij mee want ik had bijna geen last meer van hoofdpijn en ik was ook een stuk fitter.
Ook had ik toen nog best wel een babyface (vind ik zelf) en door mijn bril zag ik er meteen wat ouder oud, dat maakte mij een stuk zelfverzekerder 🙂


Ongeveer 1,5 jaar geleden begon mijn bril me toch wat tegen te staan, ik voelde me een nerd als ik hem op had.
Inmiddels was mijn babyface een soort van weggetrokken en voelde ik mij in plaats van zelfverzekerder een stuk minder zelfverzekerd als ik hem op had. Toch durfde ik niet meteen de stap naar lenzen te nemen, iedereen was mij immers gewend met een bril en aangezien een bril nogal een groot deel van je uiterlijk bepaalt is het toch echt wel even een dingetje als je hem opeens niet meer op had.
2 maanden geleden heb ik besloten dat het toch echt tijd werd voor lenzen en ik ben super blij dat ik deze stap heb gemaakt! Aan het begin was het voor mijzelf ook wel een dingetje, ik vond het de eerste paar keer heel vervelend en lastig om ze in te doen. De eerste keer dat ik ze in had begonnen mijn ogen ook heel erg te irriteren en ik had eigen best wel spijt dat ik hieraan begonnen was. Toch wilde ik het ook niet opgeven want ik moest en zou van mijn bril afkomen 😉
Na heel veel oefenen heb ik het onderhand wel onder de knie gekregen en ik ben super blij dat ik lenzen heb genomen! Ik ga nu veel zelfverzekerder en vrolijker naar school dan dat ik een half jaar geleden ging. Van mijn omgeving kreeg ik gelukkig goede reacties en daar ben ik ook heel blij mee.

Ik hoor wel vaker dat mensen twijfelen of ze hun bril houden of dat ze lenzen nemen.
En andersom kan natuurlijk ook, want ik voelde me aan het begin ook veel fijner met een bril dan zonder een bril 😉
Mijn tip is dan ook: doe waar je je prettig bij voelt, wees niet bang voor de reacties van je omgeving want als jij je zelfverzekerd voelt straal je dat uit en dat beïnvloed natuurlijk ook hun mening.

Volg mij nu ook op bloglovin

 

 

 

3 gedachtes over “Lenzen of een bril??

  1. Sherry zegt:

    Ik draag al jaren een bril. Ik vind dat het prettigst zitten. Ondertussen heb ik wel lenzen gehad maar ik kreeg oogpijn daarvan. Ik ben er toen mee gestopt. Nu heb ik daglenzen in case ik een feestje heb. Daarbuiten blijf ik die nerdy bril dagelijks gebruiken.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

