Yeay de zomer is er weer!

Wat een geweldig dagje vandaag!
Had vanochtend mijn op een na laatste toets van de toetsweek en heb pas volgende week dinsdag de laatste, dus vandaag even lekker niets doen.


Als dan ook nog eens het zonnetje lekker schijnt, kan mijn dag echt niet meer stuk!
Terwijl ik deze blog post aan het schrijven ben zit ik dan ook heerlijk buiten te genieten van het zonnetje 🙂
Om deze heerlijke zomerse dag te vieren deel ik graag een lekker en makkelijk drankje met jullie.
Je komt de laatste tijd steeds vaker tegen dat er groente of fruit in water wordt gedaan, en als je dat dan even laat staan gaat je water naar dat soort groente of fruit smaken. Ideaal dus als je niet van water houd maar toch gezond wilt doen! Zelf vond ik het aan begin heel raar klinken, maar ik wilde het toch even proberen! en ik moet zeggen dat het zeker de moeite waard was 🙂

WP_20160401_031

Dit is een doosje met diepvries zomerfruit van de Aldi, maar je kunt alle soorten fruit en groenten gebruiken die je wilt. Ook is het lekker om met vers fruit te doen, maar dat was helaas niet in huis.

WP_20160401_032

Ik vul de bodem van mijn glas met het fruit.

WP_20160401_037

Daarna heb ik de rest van mijn glas gevuld met water. Natuurlijk kan je er ook wat suiker bij doen maar ik vond dat niet zo nodig. Ook is dan meteen het gezonde idee weg 😉

WP_20160401_039

Even 10 minuutjes wachten en klaar! Hoe langer je wacht hoe meer je water naar het soort fruit of groente gaat smaken dat je erin hebt gedaan. Omdat ik diepvries fruit had gedaan lijkt het net alsof ik ijsklontjes in mijn water heb dus blijft het ook lekker lang koud 🙂 Nadat je het water op hebt gedronken kun je natuurlijk altijd je glas weer bijvullen, al zal het nu wel wat langer duren voordat je de smaak weer in je water hebt. Daarna is het fruit (of groente) nog steeds heerlijk om op te eten, dus het is ook nog goed voor de vitamientjes 😉

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

